Subject: FW: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Aug 2025 08:10:05 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Erki Potisepp <[email-masked]>
Sent: Thursday, August 7, 2025 8:03 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Re: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 6. august 
2025 kell 08:16:

Tere,

Esitatud täiendavate selgitustega nõus.

Palume esitada korrigeeritud projekt terviklikult uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 5, 2025 11:45 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Sander Astor <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Taavi Hiir <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan veel täiendatud joonise, kuhu peale kantud Eleringi perspektiivne 
kõrgepingeliinimast, mis on ristmiku geomeetria suhtes täiendavaks 
kitsenduseks.

Eleringi nõue on, et mast ei tohi olla asfaltkattele lähemal kui 4,0m, 
hetkel see nõue täidetud.

Ettepanek on ristmiku geomeetria projekteerida, nagu saadetud joonisel.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Erki Potisepp (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 4. august 2025 
kell 09:31:

Tere!

Uue välja pakutud lahendusega olen oluliselt kitsamaks tõmmanud ristmikku.

Alajaama osas on Eleringil perspektiivne laiendamise ala ja seda alajaama 
ala ristkülikut ei tohi juurdepääsuteega "sisse" lõigata.

Kui me räägime, et tõmmata mahasõidu laius veel kitsamaks, siis tuleb hakata 
raadiuseid suurendama ja kokkuvõttes tuleb asfaltkatte pindala mõlemal juhul 
umbes sama suur.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 4. august 
2025 kell 09:10:

Tere,

Küsin nii, miks ei saa korrigeerida alajaama projektlahenduses teede osa?

Seoses alajaama sisese tee lahendusega ongi hetkel küsimus ja probleem 
ristmiku pööretega ning selle laiusega.

Ma visandasin eelmine nädal asendiplaanilise põhimõtte, et kui korrigeerida 
tee asendit, siis muutub olukord  ja seda küsimust ei teki selliselt.

Hetkel on lahendus ikka sama.

Ristumiskoha projektiga peaks andma ette alajaama projekteerijale õige tee 
paiknemise lahenduse. Siin ei ole mingeid takistusi, miks seda muuta ei 
saaks.

16,5 m sadulautorong igapäevaselt alajaamas liikuma ei hakka. Tegemist on 
siiski ehitusaegse transpordiga.

Alajaama projekt koos ehitusloaga ei ole hetkel saanud meilt ka 
kooskõlastust.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 30, 2025 4:28 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Korrigeerisin ristmiku geomeetriat. Optimeerisin seda nii palju kui 
võimalik. Lahendus ka Eleringiga kooskõlastatud.

Asfaldi pindala vähenes ca 30m2 ja truubi sain 14m pikkuseks.

Saadan ainult asendiplaani, kas see on sobilik? Kui jah, siis korrigeerin 
ülejäänud osa ka ära.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 29. juuli 
2025 kell 16:19:

Tere,

Ristmiku kuju muutmata ei saa jätta, kui seda soovitakse rekonstrueerida ja 
viia see asfaltkatte alla. Sellele tuleb anda ikka ristumiskoha nõuetele 
vastav kuju ja vorm.

Riigitee maa ulatuses kuulub ristumiskoht riigitee koosseisu ning hiljem 
tuleb seda meil hakata korras hoidma.  Hetke projektlahendus näeb ette ka 
pikema truubi,

kui seda on momendil. Momendil peaks olema 12 m, projekteeritud on 19 m. 
Kui ristumine kitsam, siis ei pea muutma ka truubi lahendus (siin kõrval on 
ju maakaabel).

Antud juurdepääsutee on ju projekteeritud  ning seda on võimalus 
korrigeerida. Miks see sellise nurga ja pöördega peab minema.

Seda on ju võimlik korrigeerida, skemaatiliselt põhimõte selline:

Hiljuti oli teie poolt Nõva alajaama projekt. Ristumiskoha asfaltkatte laius 
oli 4 m. Ka sinna alajaama viiakse uued trafod.

Palume seda olukorda siiski vaadata üle ja leida sobilik ristumiskoha 
lahendus.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 29, 2025 2:48 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Tänan vastuse eest.

Tegemist on ebastandartse lahendusega, kus ristumine on alajaama kuju tõttu 
riigitee suhtes nurga all.

Viidatud tüüp II mahasõidu puhul oleks mahasõidu pikkus piki teed 
15+15+4,5=34,5m ehk ca 8,5m rohkem kui hetkel projekteeritud.

Olen nõus, et pöördeid saab teha läbi vastassuuna, aga kuna praeguseks ei 
ole selge, mis eriveose haagisega trafo vedu tehakse, siis ei julgeks ka 
ristmiku ala  liialt koomale tõmmata (et manööverdamisel oleks ka väike 
varu).

Ettepanek on jätta ristmiku kuju muutmata. Ristmiku geomeetria tuleneb 
otseselt Eleringi HD dokumendist.

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159

Kontakt Herkki Rõõm (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 29. juuli 
2025 kell 10:35:

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr P2510 „Oiu alajaama ristumiskoha 
rekonstrueerimise ehitusprojekt, põhiprojekt“

Projekti osas on märkused:

Ristumiskoha projekteeritud lahendus ei arvesta meie nõuete p 9  öelduga - 
Ristumiskoha plaanilahenduse koostamisel lähtuda Transpordiameti tüüpjoonise 
II põhimõtetest.

Projekteeritud ristumiskoha laius riigiteega kokku viimisel on ca 26 m – see 
ei ole kuidagi mõistlik ega põhjendatud lahendus.

Tegemist on alajaama juurdepääsuga.  Samaaegselt ei toimu sisse ja 
väljasõite. Pöörete teostamisel saab kõrvalmaanteel võtta lisa 
vastassuunavööndist .

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks 
e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 8, 2025 10:02 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Ülar Ševerev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Oiu alajaam ristumiskoha ehitusprojekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks Oiu alajaama ristumiskoha projekti.

Palun kooskõlastada projektlahendus.

https://www.dropbox.com/scl/fo/ycnltkxny6q68s1rjl6ee/AIqjA55zx33XimSLnT7466w?rlkey=hzgg1joejcs1kwkcfdk667edw 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ycnltkxny6q68s1rjl6ee/AIqjA55zx33XimSLnT7466w?rlkey=hzgg1joejcs1kwkcfdk667edw&st=pfl6h0yo&dl=0> 
&st=pfl6h0yo&dl=0

Lugupidamisega,

Erki Potisepp

Teede projekteerija/projektijuht

Road Engineering OÜ

5167159